Förebilder

Ja Kim, mer gnäll kommer. På en något mer seriös nivå.

Ikväll var jag och kollade på en polares träningsmatch i hockey, 1-1 efter två perioder och inte mycket händer.

Sen under en utvisning för min kompis lag ser jag en av motståndarspelarna försöker efterlikna, jag skäms för att säga det, en fotbollsspelare och FILMAR, inte en gång, inte två gånger, utan tre gånger på samma sätt.
Och dom flesta som känner mig vet hur grundligt jag avskyr idrotts"män" som filmar, som medvetet försöker fuska till sitt lag en viss fördel. Att det nu har spridit sig till ishockeyn är ju ett steg käpprätt åt fel håll.
Kraftag måste tas mot detta innan idrotten som redan smutsats ner av kommersiell makt inte ska gå helt förlorad.

Egentligen vill jag prata om fotbollsspelare, tog bara upp hockeymatchen som ett exempel.

Jag mötte tidigare i höst ett lag där motståndarnas lagkapten filmade till sig en straff som i slutändan blev matchavgörande då den slutade oavgjort. Skickligt gjort av honom, eftersom han ser att domaren står skymd av våra spelare och detta utnyttjar han direkt och slänger sig a la Filippo Inzaghi mot Turkiet 02.
Straffen är ett faktum och jag har svårt att knipa käft, idioter som dessa ska få höra vilka svin dom är, jag hatar dom.
Jag kläcker ur mig något i stil med "Tråkigt att du är så jävla dålig så att du måste fuska, du kan få putsa mina skor nästa år om du känner att du inte duger till på planen". Idioten måste ha tagit åt sig för han rörde inte bollen något mer under resten av matchen.

Men å andra sidan kan man ha förståelse för division 4 spelare, dom är inte tillräckligt bra.

Senaste händelsen inom proffsvärlden är nog Milans målvakt Dida och hans katastrofala försök till filmning när en Celtic supporter petar på honom. Dida vänder sig om och jagar supportern, inser att han inte hinner ifatt, lägger sig ner och tar sig för huvudet. Han bärs ut på bår med en ispåse tryckt mot huvudet. Nu var det inte en matchavgörande situation men man skäms ju som fotbollsspelare.

Kaká filmar till sig en straff mot Bayern Munchen under förra årets Champions League slutspel och tar sitt Milan vidare pga det. Världens bästa fotbollsspelare var tvungen att fuska för att laget skulle vinna. Milan vann hela Champions League det året, enligt reglerna ska dom inte ens nått Semifinal.

Rivaldo får en boll på knät när han gått ut för att slå en hörna mot Turkiet under VM 02, han blir påkommen och får betala en spottstyver i böter. Pinsamt.

För att sammanfatta mina tankar; Filmningar som blir påkomna men inte är matchavgörande bör det bli dryga böter för.
Filmningar som är matchavgörande och som avslöjas senare när matchen granskas på film, dessa svin bör stängas av, fan, tillåt inte dom jävlarna att någonsin äntra en fotbollsplan igen. Dom förstör idrotten.
Dom skall föreställa förebilder åt de yngre. Filmar Kaká kommer även Ivar 7, filma.

Ni förstår min poäng?

Stå upp som män och fuska inte på detta vedervärdiga sätt som kärringjävlar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJA PIPPO!

2007-10-24 @ 03:26:22
Postat av: Maol

>> Jag kläcker ur mig något i stil med "Tråkigt att du är så jävla dålig så att du måste fuska, du kan få putsa mina skor nästa år om du känner att du inte duger till på planen". Idioten måste ha tagit åt sig för han rörde inte bollen något mer under resten av matchen.

2007-10-24 @ 08:42:57
Postat av: Maol

Eeehh, mina ord försvann där.. Jag skrev att du gör mig stolt Kevin. Kvickt sagt och smart agerat.

2007-10-24 @ 08:44:33
Postat av: J

Ivar. vare de enda namn du kunde sätta på en stackars pojke. stackars grabb

2007-10-24 @ 15:51:28
Postat av: Kev

J, ber om ursäkt för att jag inte tänkte lite mer extra när jag skulle exemplifera min mening med ett namn, eftersom det var just det namnet som hela inlägget handlade om.

Tack Maol

2007-10-25 @ 00:15:19
Postat av: Myrna.

Word up!

2007-10-28 @ 17:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback